5e VVROOI Beachvolleybaltoernooi groot succes

Het waren echte Beach taferelen: zon – wind – zonnebrand – ligstoelen – drank – volleybalnet.

Ook dit jaar had de organisatie het weer 100% voor elkaar. Omheining met reclame, strak uitgemeten velden en een zandbak waar je U tegen mag zeggen  en een digitaal systeem dat via facebook gedownload kon worden om poule indelingen -wedstrijdschema – tussenstanden – scheidsrechterschema actueel te volgen.

Op vrijdag waren alle jeugdleden uitgenodigd om met papa/mama/broer of zus ook een Beachvolleybal ervaring op te doen. Het ging er fanatiek aan toe met uiteindelijk alleen maar winnaars. Stralende gezichten met overal zand aan het lijf, zo kwamen ze het veld af.

Op zaterdag streden 30 teams voor de wisseltrofee. Het ging er vol op: Zonnebrand voor de huid – drankje voor de dorst – BBQ-hapje voor de inwendige mens -tafeltje voor het team. Daarna aanmelden en vanaf 10.00 uur lekker inspannende ontspanning op de 3 velden. Iedereen moest wel even wennen aan spelen in het zand, maar hoe verder de poulewedstrijden kwamen des te mooier werd het spel. Uiteindelijk mocht VDL 1 de beker voor de 2e keer in de lucht houden.

Op zondag traden 18 teams om half 10 de kantine binnen om aan te melden. Sommige nog brak van de VVROOI Beach feestavond.  Eerst naar de bar voor een bakkie koffie/thee of een koele frisdrank. Ook nu weer vanaf 10.00 uur volle bak felle zon met een harde wind als heerlijke bries. Dus goed dat we halverwege de wedstrijden wisselden van kant. Er waren echte mooie wedstrijden bij, waar het tot het laatste fluitsignaal spannend bleef. Uiteindelijk werd het een finale tussen Toellies  &  1bayleys, 1 bier, 2 radler gr en een portie bitterballen.  De Toellies lieten zich verrassen door de dames en deze wonnen uiteindelijk ook verdienstelijk de wisseltrofee voor de zondag.

De organisatie en ook VVROOI kan terug kijken op een zeer geslaagd event.