Maatregelen voor onze club wat betreft corona

Belangrijkste Corona-maatregelen VVROOI

Algemeen

• Hieronder lees je een samenvatting van de belangrijkste maatregelen. Doordat de richtlijnen blijven veranderen kunnen we niet garanderen dat de lijst altijd volledig en up-to-date is. Boven alles gelden de actuele maatregelen vanuit de Rijksoverheid én natuurlijk gezond verstand.
  • Bij klachten blijf je thuis / ga je naar huis.
  • Houdt 1,5 meter afstand.
  • Er zijn uitzonderingen op de 1,5-meterregel (dan is het niet verplicht, maar nog steeds slim om afstand te bewaren):
    • In het speelveld tijdens wedstrijd of training (buiten de lijnen of als je staat de wachten bij een oefening geldt de 1,5-meterregel wel gewoon).
    • Bij kinderen tot en met 12 jaar.
    • Personen tot en met 17 jaar alleen onderling.
  • Iedereen van 13 jaar en ouder wordt geadviseerd een mondkapje te dragen in gangen en andere algemene ruimten op en rondom de sportaccommodatie.
  • We verwachten dat iedereen serieus omgaat met de situatie. We dragen die verantwoordelijkheid samen.
  • Bij vragen of zorgen is het bestuur altijd beschikbaar voor vragen. Ook buiten de trainingsavonden kun je ons altijd contacteren.

Informatie voor bezoekende teams

• Alleen na afloop van het sporten om kort te douchen en/of om te kleden.
    • Dus omgekleed naar de training/wedstrijd komen.
    • Dit geldt straks ook voor de tegenstanders.
    • Max. 5 personen tegelijk in kleedlokaal.
    • Douchen: max 1 minuut douchen en géén shampoo gebruiken
    • Op de buitenkant van de kleedkamerdeur is tevens aangegeven hoeveel personen er tegelijk in het kleedlokaal mogen. Vol is vol en dan moet je even wachten.
  • De sportkantine is voorlopig gesloten.

Kleedlokalen

• Alleen na afloop van het sporten om kort te douchen en/of om te kleden.
    • Dus omgekleed naar de training/wedstrijd komen.
    • Dit geldt straks ook voor de tegenstanders.
    • Max. 5 personen tegelijk in kleedlokaal.
    • Douchen: max 1 minuut douchen en géén shampoo gebruiken

Trainingen

• Ook al mag er gespeeld worden als vanouds in het veld, is het aan de trainers om de oefeningen waarbij je langere tijd dicht bij elkaar in de buurt staat te vermijden. Denk daarbij een aanval-block oefening. Vul de trainingen met oefeningen waarbij voldoende afstand en doorloop is.
  • Als je staat te wachten bij een oefening houdt je weer 1,5 meter afstand.

Naast de richtlijnen van het RIVM is het volgende besloten:

• Iedere speler krijgt zijn/haar eigen tenue en verzorgt dit zelf (dus geen tenue-tassen per team). Spelers gaan in tenue naar wedstrijden toe.
  • Carpoolen naar uitwedstrijden mag. Alle inzittenden (13 jaar en ouder) doen een mondkapje op in de auto.
  • Iedereen zorgt voor een eigen herkenbare bidon.
  • Minitoernooi in andere sporthal: Coaches nemen mini’s mee in auto.
  • Per 29 september 18.00 uur minimaal drie weken geen publiek toegestaan bij trainingen en wedstrijden. Ook sportkantines en horecagelegenheden bij sportaccommodaties blijven de komende weken gesloten.

Wedstrijd (aanvulling senioren):

• De aanvoerder van ieder team is verantwoordelijk voor het informeren van de tegenstander over de regels over kleedlokalen en douchegebruik in “onze” sporthal. Je kunt daarbij verwijzen naar informatie op de website. Ook navragen bij je tegenstanders hoe het bij onze uitwedstrijden is.
  • Aanvoerder thuis spelend team neemt lijst spelers tegenstander in ontvangst en bewaart deze zorgvuldig.
  • Voorafgaande aan wedstrijd aanvoerders en tegenstander bovenstaande doornemen en afspreken.
  • Wisselen van speelhelft alleen als de reservebanken per set schoongemaakt worden.