VVROOI Dames 1 KAMPIOEN !!!!

Dames 1 VVROOI volleybal kampioen

De dames van VVROOI dames-1 zijn maandagavond kampioen geworden in de eerste klasse.

De uitwedstrijd tegen nummer 2 in de poule, Pieter Breughel 1 uit Son&Breugel, zou de doorslag geven. De gezichten bij vertrek straalden ontspanning uit, maar van binnen gierden de zenuwen bij de meesten door hun lijf. Kampioen worden was voor de meesten al ruim tien jaar geleden.  Opvallend veel supporters waren naar sporthal de Landing gekomen.  Het vertrouwen was er, maar extra aanmoedigingen konden geen kwaad.

Dames 1 VVROOI startte wat moeizaam aan de wedstrijd. Pieter Breughel zag kansen om het kampioenschap weg te kapen en ging voor elke bal. Langzaam aan werden de passes bij VVROOI beter en kon er een mooie variatie van setups gegeven worden. Resultaat was een aantal krachtige aanvalsballen. De gezichten werden wat vrolijker en de dames kregen het gevoel dat ze een gewone wedstrijd aan het spelen waren tegen een gelijke tegenstander. Inspannende ontspanning werd zichtbaar met als resultaat een voorsprong van 4 punten. Sterk vervolg leverde setwinst op.

De tweede set werd gestart met 4 wisselspelers, zodat elke speelster zijn bijdrage kon leveren aan deze crusiale wedstrijd. De dames waren als één team aan het spelen en na elke aanvalsbal van Pieter Breughel werd er voor gezorgd dat de bal de grond niet raakte. Eigen sterke service en een aantal krachtige aanvalsballen van VVROOI gaf het meegekomen publiek ook een mooie beeld wat er aan capaciteit in het team zit. Ook de verdediging stond goed. Zowel het blok als de eerste verdedigende bal, zorgden ervoor dat de setup weer variabel gegeven kon worden.  Er werd met regelmaat van aanval gewisseld om zo ook de tegenstander te verwarren en uit concentratie te brengen. Tweede en derde set gingen gelijk op en zo werd het een 1-2 winst voor de dames van VVROOI.

Na het laatste fluitsignaal viel de last van ieders schouders en was een brede glimlach het mooie resultaat. Een gemeend applaus van het meegereisde publiek en een bos bloemen vanuit VVROOI maakten het besef compleet. “DAMES 1 VVROOI KAMPIOEN !”